Harry Potter och halvblodprinsen (recension)

Voldemorts grepp hårdnar om både mugglar- och trollkarlsvärlden. Hogwarts är inte längre den trygga hemvist det en gång var. Harry misstänker att det till och med kan finnas faror inne på slottets område. Under tiden är Dumbledore fast besluten att förbereda Harry för den slutgiltiga kampen, som han vet är i ankommande. Tillsammans söker de nyckeln till att bryta ner Voldemorts försvar. Därför anlitar Dumbledore sin gamle vän och kollega, den berömde levnadskonstnären professor Horace Slughorn, som ovetande lär sitta på viktig information. Under tiden står eleverna under attack från något helt annat, då tonårshormoner börjar härja vilt. Harry dras mer och mer till Ginny, något som även Dean Thomas gör. Och Lavender Brown har bestämt sig för att Ron är den hon vill åt, men hon har inte räknat med effekten av Romilda Vanes choklad! Och så Hermione, som är fast besluten att dölja sin sjudande svartsjuka. Alltmedan romantiken blommar, står en enda elev oberörd vid sidan om. Han är fast besluten att lämna sitt avtryck, om än ett mörkt sådant. Kärleken hänger i luften, men en tragedi väntar också runt hörnet. Efteråt kommer Hogwarts aldrig någonsin att vara sig likt.


Som jag skrev tidigare så blev jag riktigt besviken på denna film jag hade riktigt höga förhoppningar på denna filme eftersom boken enligt mig är den bästa men blev som sagt djupt besviken ja vart ska man börja, den var 2.30 lång vilket hade vart okej om dom hade använt tiden väl men de kände jag att dom inte hade gjort för fem öre allt hände sista halvtimmen och i boken händer det saker hela tiden men jag vet att det är svårt att jämföra böcker med filmer för det går inte att klämma in så mycket i filmer som böcker men jag tycker ändå att dom kunde ha försökt bättre för vissa saker kändes så onödigt att berätta när de fanns saker som kändes mycket mer visentliga men för att komma till de bättre delarna så var specialeffekterna riktigt grymma jag gillade de skarpt och även min favorit Draco Malfoy även om han inte hade så många repliker så fanns han alltid där vilket jag älskar eftersom han är min absoluta favorit i filmerna även Snape är en stor favorit:p men som sagt absolut inte den bästa filmen jag tyckte nog det var en av dom sämre men jag längtar till dom sista filmerna och ser om dom kan hålla ihop allt eftersom en riktigt viktig person försvinner ur historien men säger inte förmycket men det blir tårögt i slutet....

Kommentarer
Postat av: Tobias - Mitt liv genom en kameralins

sv. haha... jadu var inte så säker på det :p gavidbilder har ajg aldirg tagit tidigare. :P

2009-07-23 @ 13:23:08
URL: http://perspektiw.blogg.se/
Postat av: Tobias - Mitt liv genom en kameralins

Sv. Fotograferingen gick som sagt bra! :D



Sitter nu i bilen på väg till Ö-vik och redigerar lite bilder med datorn i famnen! :D

2009-07-24 @ 06:52:20
URL: http://perspektiw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0