Watchmen recension

"Watchmen" utspelar sig i ett alternativt 80-tal. Richard Nixon är en ständigt omvald president och USA vinner krig och konflikter tack vare Dr Manhattan - en blå, gudalik varelse med övernaturliga krafter. Mot bakgrunden av ett hotande kärnvapenkrig undersöker berättelsen hur människans identitet och självbild skulle påverkas om det verkligen existerade superhjältar.

Jag tyckte att filmen var grymt svår att hänga med i den känns väldigt mycket som Sin City som jag inte gillade det är så mörkt och allt är så deprimerande och den är extremt svår att hänga med i ena stunden är det "nutid" andra stunden är det "dåtid" och det kan bara gå genom att någon kollar på ett fotografi man får inget grepp om filmen men som filmer går på så känner man att den uratar lite det är extremt mycket blod men ändå så känns det som man har hamnat i "Fantastic Four" och de känns liksom fel på något sätt så jag gillade inte den här filmen så mycket men om man gillar Sin City kommer man nog älskar den här filmen men verkligen inget för mig.... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0