Disskution i Tyras Show

Har precis sett på ett grymt avsnitt av The Tyra Banks Show där det handlade om Homosexuella och där det var tre reprensentanter av bode för och emot och jag är verkligen mot jag försår inte varför Homosexuella ska behandlas annorlunda för att hon har en annan läggning och har vi inte en grundlag där det står att alla ska vara lika värde men så är det tydligen inte i allas ögon, och i USA är detta en stor fråga ska Homosexuella få gifta sig och ha barn? Och jag tycker självklart ska dom få gifta sig och ha barn varför skulle inte barnet få lika mycket kärlek som något annat barn och då kanske folk skulle svara på att dom kan bli mobbade för att dom har två pappor eller två mammor men om vi ändrar hela synen på Homosexuella så tar våra barn efter oss och barnen skulle inte bli annorlunda behandlade...
Och även i avsnittet så var det en artikel där det stod "Gay is the new black" och dom menade att förr i tiden så fick inte mörkhyade välja vilka dom ville gifta sig med det var hatbrott och allt sånt det är det fortfarande nu men inte i lika stor utstäckning, men att dom homosexuella och självklart bisexuella och transsexuella inte har dom rättigheterna som dom hetrosexuella har som att få gifta sig med vem den vill och skaffa barn osv.  och då menade den här panelen som var emot äktenskap för homosexuella att en hudfärg kan man inte välja men en sexualitet kan man välja men då kom en av kvinnorna (som jag antar var lesbisk) att det är inte så att dom vaknar en morgon och väljer att vara homosexuella och bli diskriminerade eller misshandlade eller så och att alla är först och främst amerikaner sen kom det andra och det tycker jag är väldigt smart det är som Shan Acti säger man är först människa sen kommer man till sexualitet, hudfärg, etnisitet och jag tyker att det är jävligt bra man är ju först människa och alla vill ju bli behandlade väl så varför ska man döma folk för att dom gillar samma kön?!



Så vad tycker ni ska homosexuella få adoptera och gifta sig som hetrosexuella får?




Kommentarer
Postat av: M i c k a

tack för tipsen och att du tog dig tid att skriva, men de har jag redan sett (:

2009-09-21 @ 23:10:35
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/
Postat av: Jannike

Dom får gärna gifta sig men INTE skaffa barn. Stackars unge!

2009-09-21 @ 23:27:07
URL: http://jannikelindqvist.blogg.se/
Postat av: Tobias Martinsson - Mitt liv genom en kameralins

Bra skriver! Med att homosexuella par skall få adoptera tycker jag är en självklar. Barnet skulle vara så älskad om inte mer, eftersom homosexuella par måste göra så MYCKET mer för att få adoptera och lägga så mkt pengar på det. Det är ett stort bevis att dem verkligen vill ha barn om dem är beredd på att gå igenom den processen...

2009-09-22 @ 11:52:49
URL: http://perspektiw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0